|
|
|
Om kunst- og kulturformidling i barnehagen
Hvilken tradisjon har man i norske barnehager for kunst og kulturformidling? Hva mener vi med formidling av kunst og kultur?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Snø og is som inspirasjon og materiale i kunstnerisk sammenheng
Snø som fenomen er spennende å utforske i barnehagen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Med natur som arena og råstoff for kunstnerisk virksomhet i barnehagen
Landart som kunstform oppstod omtrent samtidig med en økende miljøbevissthet i samfunnet på 60- og 70-tallet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BARNS MØTER MED ARKITEKTUR
I følge Rammeplanen skal barn møte arkitektur og bli kjent med tradisjoner innen bomiljø, byggekunst og håndverk, kulturlandskap og kulturminner i lokalmiljøet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bærekraftig utvikling et verdiperspektiv også i forming?
Bærekraftig utvikling er noe som vi alle er mer eller mindre opptatt av. Men hva betyr egentlig bærekraftig utvikling?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fornemmelser for jul - tanker om førjulstid i barnehagen
Hvordan legge til rette for en førjulstid som inkluderer?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HVA SKJER…….
Kunstneriske forstyrrelser som metode for å vekke barns undring og kreativitet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INSTALLASJON EN KUNSTFORM TIL INSPIRASJON
For at barn skal kunne uttrykke seg gjennom ulike uttrykk i rom må de ha tilgang til rom inne og ute
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Foto i barnehagen
Hvem er det som fotograferer i din barnehage? Lar du barna slippe til?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvorfor kunst i barnehagen?
Rammeplanen legger føringer for at barnehagen må la barn møte allsidige kunst og kulturuttrykk, men hva slags kunst skal barn møte?
|
|
|
|
|
|
|
|