Les også
Skulle ikke vi bare lekt og vært litt sammen, da?
Det er mye som skal dokumenteres, skrives, rapporteres og systematiseres i barnehagen. Det er jo nødvendig å sette ting i system og dokumentere hvorfor man gjør som man gjør - men for mye kartlegging og systemer fører til mindre tid sammen med barna.
Les mer >>Jente og gutt – likeverdige muligheter?
Da likestillingsprosjektet som tre barnehager i Molde gjennomførte fikk oppslag i lokalavisa, kom det en storm av usaklige kommentarer på nettforumet
Les mer >>Slik ivaretar du sinte barn
Selv om sinne er en naturlig følelse, kan sinnet ta overhånd og bli et problem for noen barn.
Les mer >>Verktøyet: Ulik alder - ulike behov
Ettåringen har åpenbart andre behov enn femåringen. Sammen med Karin Österlund har vi utviklet er verktøy som skal gi hele personalgruppen kunnskap om de mest vesentlige behovene i hver aldersgruppe.
Les mer >>Rom og læring
Hvordan påvirker rommet barns utvikling og læring?
Les mer >>Snakk om de minste!
Dette er en gruppeoppgave til bruk på personal- eller foreldremøter.
Les mer >>