Glemt passord
Er det virkelig mulig å snakke med barn om alt? Vi kan snu litt på spørsmålet og spørre om vi tør å la barn snakke om alt?
Involver barna i planene for hvordan dere skal få til en god overgang mellom barnehage og skole
I denne oppgaveserien tar vi for oss fotografier fra ulike situasjoner i barnehagelivet.
I dag skal vi på jakt. På lydjakt! Hysj! Kan du høre det?
Før jeg beskriver lekens kjennetegn vil jeg problematisere uttrykket ”fri lek”.
Når barn er med og publiserer bilder eller tekst fra barnehagehverdagen på barnehagens nettside eller i sosiale medier, får de konkret erfaring med å dele noe de er opptatt av med andre via Internett.
Prosjektet skoleparat har ført til mer skoleklare barn
Statssekretær Lisbet Rugtvedts innlegg på avslutningskonferansen for prosjektet ”Barnehage + skole = sant” arrangert av Fylkesmannen i Rogaland, 31.01.07, Stavanger.
Ingen sammenheng mellom tidlig skolestartalder og gode resultater på Pisa-rankingen
1. oktober lanserer Brenna-utvalget en rapport som kan få dramatiske konsekvenser for arbeidet i barnehagen.
Veilerern har som formål å styrke sammenhengen mellom barnehage og skole og skape en god overgang for barn når de begynner på skolen.