Glemt passord
En fortelling fra en far som har fått innsikt i hvordan det kan være å arbeide i barnehagen
Å ha et sterkt svaksynt eller blindt barn i barnegruppen gir noen utfordringer. Her skriver Tone Rebbestad om hvordan du kan legge forholdene til rette for barnet
Under en LØFT- veiledning møtte jeg et menneske som gjorde kraftig inntrykk på meg
Det er ikke tvil om at kvaliteten i samspillet mellom barn og voksne utgjør forutsetninger for barns trivsel, deltagelse og læring (Berit Bae 2009).
Johan Velten, har undersøkt hva som skaper trygghet og utrygghet i lederrollen.
Barns trivsel er de voksnes ansvar. Et godt barnehagemiljø starter med gode relasjoner de voksne imellom.
Prosjektet skoleparat har ført til mer skoleklare barn
Statssekretær Lisbet Rugtvedts innlegg på avslutningskonferansen for prosjektet ”Barnehage + skole = sant” arrangert av Fylkesmannen i Rogaland, 31.01.07, Stavanger.
Involver barna i planene for hvordan dere skal få til en god overgang mellom barnehage og skole
Ingen sammenheng mellom tidlig skolestartalder og gode resultater på Pisa-rankingen
1. oktober lanserer Brenna-utvalget en rapport som kan få dramatiske konsekvenser for arbeidet i barnehagen.
Veilerern har som formål å styrke sammenhengen mellom barnehage og skole og skape en god overgang for barn når de begynner på skolen.