Les også
Pedagogisk kvalitet i barnehagen
Hva innebærer egentlig pedagogisk kvalitet i barnehagen, og hvordan kan man skape en barnehage med høy kvalitet?
Les mer >>Gilles Deleuze
Dersom vi våger å ta Deleuze’ filosofi på fullt alvor, og forfølge det bemerkelsesverdige framfor rasjonell logikk, kan det få høyst etiske konsekvenser for barnehagepedagogikk.
Les mer >>Følelsesskolen del 7 - Sur
Å være sur er kanskje mer en tilstand enn følelse, men det er allikevel verdt å se nærmere på hvordan vi kan møte denne tilstanden
Les mer >>Ny i barnehagen
Det er ikke alltid like greit å være tre år og møte barnehagen for første gang. Det er mye nytt og mye man er usikker på.
Les mer >>LØFT for en urolig gutt
Rolf er urolig. Sitter sjelden stille. Poden er ellers blid og hverken spytter, slår eller sykler på andre. Det hjelper lite når voksne ber 8-åringen være stille eller sitte rolig. Har du forslag til hvordan vi kan arbeide løsningsfokusert (LØFT) med denne gutten?
Les mer >>Utfordringer i foreldresamarbeidet
"Du må si til mamma at det ikke er lov til å ha med Pizza i matboksen"
Les mer >>