Flere artikler innen Språk
Barneboka og språket
Barn lærer språk gjennom å bruke språk, gjennom deltakelse i sosiale og kulturelle praksiser hvor språk og handling har en funksjon sammen. Å samles rundt barneboka er en slik praksis.
Les mer >>Språkstimulering på villspor
Å lære språk handler om mer enn å ha ordene på plass
Les mer >>Digitalt kurs: Språkstimulerende læringsmiljøer i barnehagen
Nytt kurs om språk ligger nå klar i vår digitale kursbase
Les mer >>Språkarbeid i barnehagen III
Å kartlegge språkmiljøet
Les mer >>Hvilke utfordringer kan barn med spesifikke språkvansker få i rollelek?
Dette er en høyst interessant oppgave om sammenhengen mellom språkvansker og rollelek.
Les mer >>Norsk språktrening for minoritetsspråklige 4 og 5 åringer
Denne rapporten fra tidligere Bjerke bydel i Oslo inneholder mye nyttig i forhold til arbeidet med norsktrening for tospråklige barn.
Les mer >>Den magiske språkposen
Denne artikkelen er skrevet av Marie-Louise Nyberg. Hun har arbeidet med innvandrerbarn i 16 år, og reiser rundt for å forelese om sine arbeidsmetoder
Les mer >>Det er dette som er verden!
Barnehagen vår er en liten verden befolket av små og store mennesker.
Les mer >>Kultur for lesing
Kultur for lesing i barnehagen handler for mange av oss om hvordan lesing er tatt opp som tema i planer som gjelder for barnehagen.
Les mer >>