Les også
Skulle ikke vi bare lekt og vært litt sammen, da?
Det er mye som skal dokumenteres, skrives, rapporteres og systematiseres i barnehagen. Det er jo nødvendig å sette ting i system og dokumentere hvorfor man gjør som man gjør - men for mye kartlegging og systemer fører til mindre tid sammen med barna.
Les mer >>Venn, lekekamerat, bestekompis – eller en trussel?
Relasjoner mellom barn utgjør en så stor del av barnehagepedagogikken at det fremstår som en selvfølge.
Les mer >>Gi skolestarterne en god start
Involver barna i planene for hvordan dere skal få til en god overgang mellom barnehage og skole
Les mer >>Barn av nyankomne flyktninger og asylsøkere
Begynner i barnehagen. Hvordan kan nyankomne barn få en god tilvenning i barnehagen?
Les mer >>Økologisk mat i barnehagen
Det er mange gode grunner til å vurdere overgang til økologisk mat i barnehagen.
Les mer >>Uterommet og språkutvikling
Barn som har vanskeligheter med å konsentrere seg i et innemiljø får lettere utløp for sin kreativitet og energi når rommet utvides og flyttes ut.
Les mer >>