Glemt passord
Jean Piaget kommer du ikke utenom når du skal arbeide med barn. Hans teori om kognitiv utvikling blir presentert i denne artikkelen
Barn utvikler seg når de utfordrer sine fysiske grenser i lekemiljøer uten unødige restriksjoner
I barnehagen har vi mulighet til å gi barn musikkopplevelser som de ikke får andre steder
Arbeidet med å finne ut hvordan rammeplanen brukes er godt i gang, og forskningen holder internasjonal standard.
Noen barn finner hverandre. De bare blir venner. Andre trenger hjelp til å bygge vennskapsrelasjoner. I barnehagen er dette de ansattes ansvar, sier Anne Greve.
Te Whãriki ser på barns læring som en holistisk og integrert prosess. Barn er aktivt lærende.
Når politikere glemmer barna og barnehagene kan de umulig få til endring.
For alle dere som direkte bidrar til at landets barnehager er et godt sted å tilbringe sin barndom, og for foreldre å overlate sine barn, er de siste ukers medie-oppslag om ”populære barnehager” vel fortjent.
Artikkelen setter fokus på hvordan den voksne bruker sin kompetanse i møte med barn og reflektere over hvilke læreprosesser som aktiviseres
- om å være underveis