Les også
Vi trenger ikke tid til refleksjon – vi trenger mot!
Refleksjon er kanskje pedagogens viktigste verktøy, men mange sier de mangler tid til refleksjon.
Les mer >>LP-modellen har gitt barnehagen et løft!
Økt profesjonalitet og mer fornøyde barn og voksne er resultatet av arbeidet med LP- metoden
Les mer >>Vygotskij – en kort innføring
Vygoskijs teori ble på grunn av forholdet mellom vesten og Sovjetunionen kjent først i nyere tid
Les mer >>Barns utvikling - Ettåringen
Det å ha en viss forståelse for hva barn er i stand til ut fra alder er viktig. Samtidig modnes og utvikles barn individuelt og overdreven generalisering blir galt.
Les mer >>Følelsesskolen: Flere verktøy til impulskontroll
Her får du noen tips om hvordan du kan arbeide med barn som sliter med dårlig impulskontroll
Les mer >>Hvordan fremme medvirkning i barnehagen?
«Personalets holdninger, etiske bevissthet og evne til selvinnsikt vil være avgjørende for i hvilken grad man lar barna medvirke».
Les mer >>