Hva kjennetegner dårlig ledelse?
Her er fire ting ansatte mener kjennetegner dårlig ledelse.
Les mer >>Den gode samtalen!
God kommunikasjon er en viktig suksessfaktor for å lykkes med å utvikle organisasjonen. I dialogen må du ha fokus på medarbeiderens styrker, du må være nærværende og om nødvendig ta en time-out.
Les mer >>Plikt til å melde fra om sykefravær
Hva sier egentlig lovverket om meldeplikt ved sykefravær? Hva må den ansatte gjøre for å ha krav på sykepenger?
Les mer >>Å jobbe med en medarbeider du ikke liker
De klager på alt, går alltid på tvers av felles regler, og de er ofte påtrengende og har gjerne et oppblåst ego
Les mer >>Må stille krav til pedagogisk ledelse
Det er uheldig dersom avstanden mellom styrer og pedagogisk leder blir større.
Les mer >>Utviklingssamtale – med medarbeideren i fokus
Utviklingssamtalen, eller medarbeidersamtalen som den også kalles, er et av dine fremste verktøy som leder
Les mer >>