Lekelykke i barnehagen
Forskere fra ulike forskningsdisipliner deler Fröbels og FNs tanker om at lek i hovedsak bidrar til barns følelse av glede, tilfredsstillelse og lykke. Vi mener at dette er så sentrale elementer i en god barndom at de ikke kan overses.
Les mer >>Om ledelse og klovneri
Har lederrollen mye til felles med det å være klovn?
Les mer >>Han går oss på nervene!
Holdningene til gutten vises i måten de håndterer han på
Les mer >>Følelsesskolen: Flere verktøy til følelsen Redd
Morsomme leker og øvelser for å bli kjent med redselen og usikkerheten hos seg selv
Les mer >>Spesialpedagogikk – en multifaglig tilnærming
En spesialpedagog må ha innblikk i etikk og verdier. Det vil blant annet innbære at hun bør ha et uttalt pedagogisk verdisyn og filosofisk tilnærming.
Les mer >>Mangler vi et språk for å snakke om gråt?
Barnehagepersonalet sier én ting, men gjør noe annet når de møter gråten i barnehagen, oppdaget Nina Rossholt. Burde vi øve oss på å snakke om gråt?
Les mer >>