Les også
Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>La mæ få klar det sjøl!
Kan medvirkende barn gi lavere sykefravær i din barnehage?
Les mer >>Hvor ble det av Fröbel?
Vi ønsker økt fokus på viktigheten av barnehagefaglig kunnskap og kompetanse. Vår fagdisiplin bør bli mer aktive i offentlige utdanningsdebatter.
Les mer >>Svar til “Sats på de estetiske fagene”
Å satse på de estetiske fagene er nødvendig for å møte barnas måter å være og lære på
Les mer >>Setter pris på lengre tilvenning
Foreldrene er positive til forsøket med flere dager tilvenning i fire Lørenskog-barnehager.
Les mer >>15 viktige punkter om mat og måltider
Hvilke prinsipper bør barnehagene følge når det gjelder mat og måltider?
Les mer >>