Les også
Verdigrunnlaget og barnehagen vår
Å arbeide med verdigrunnlaget i egen barnehage er en evig prosess. Formuleringer må stadig drøftes og klargjøres.
Les mer >>Vakt eller relasjoner
Hvordan skal man navigerer i spenningsfeltet mellom rutiner, relasjoner og arbeidsoppgaver?
Les mer >>Det viktige uterommet
Uterommer har en enda større betydning som pedagogisk arena enn vi har antatt
Les mer >>Er du selvsikker?
Anser du deg selv for å være selvsikker? Og hva betyr det for deg å være selvsikker?
Les mer >>Donna Haraway
Med Haraways filosofi blir ikke bare barn og voksne, men også materialiteter som ting, kropper, rom og miljø, delaktige i å skape omsorg. Det innebærer at ingen, verken mennesker eller ting, kan gi omsorg på egenhånd.
Les mer >>Kaotisk vannlek på kjøkkenet
Kan barns lek «forstyrre» andre barn inn i leken (fra et voksenperspektiv)?
Les mer >>