Glemt passord
Forfatteren trekker frem noen stemmer fra nyere forskning for å belyse emnet læring og understreker viktigheten av at vi reflekterer over våre egne måter å jobbe på i forhold til barns læring.
Et hefte om mobbing utgitt av foreldreutvalget for barnehager
Alt for mange barn trives ikke i barnehagen
Voksne i barnehagen er bindeleddet mellom bildeboken og barnet. Leser vi slik at barnet inviteres til å være meddikter, stimulerer vi barnets utvikling og gir gode leseopplevelser.
Det meste og det beste blir gjort av grupper, ikke individer. Også når det gjelder ledelse. Er det ikke rart hvor lite oppmerksomhet vi gir ledergruppene da? spør Erik Slinning.
Før jeg beskriver lekens kjennetegn vil jeg problematisere uttrykket ”fri lek”.
I barnehagen har vi mulighet til å gi barn musikkopplevelser som de ikke får andre steder
Mange barnehager ønsker seg besøk av et musikkorps når det nærmer seg 17. mai. I Etterstad barnehage behøver de ikke tenke på det. De har sitt eget korps!