Glemt passord
Kari ønsker seg en husøkonom til å ivareta en del viktige oppgaver i barnehagen
Kan det være at vi noen ganger blander mestring med prestasjon? Kan dermed et for høyt fokus på mestring i barnehagen føre til prestasjonsangst?
Nel Noddings er klar på at barn ikke er passive mottakere av omsorg, men deltagere i omsorgsrelasjoner. Hennes argumenter harmonerer godt med barnehagelovens paragraf 3 om barns rett til medvirkning.
Denne artikkelserien gir deg et godt verktøy for å kunne arbeide med menneskerettigheter i barnehagen
Peterson barnehage i Moss har utviklet noen strategier for å berike og ivareta leken i barnehagen
Førskolelærerne har noe ulike oppfatninger av læring, kunnskaper og innhold i barnehagen.
Dion Sommer har gjennomført nærstudier av forskning på tidlig innsats
Hvordan kan barnehager og skoler styres og ledes slik at de ikke hemmer trivsel og læring – slik vi kan se i alt for mange tilfeller?
Barnehageforum har møtt Ole Fredrik Lillemyr.
Går det an å skape en pedagogikk der lek og læring integreres?
Lek og læring skal gå hånd i hånd sier Ivy Schousboe
Leken blir i for stor grad sett på som en uproduktiv aktivitet uten verdi
Det tradisjonelle synet på læring kveler barnas læringslyst.