Glemt passord
Vi hører ikke alltid det som blir sagt, men det vi tror blir sagt
I norsk arbeidsliv er det en akseptert sannhet at trivsel er viktig for ansatte.
Hvorfor fungerer tradisjonell ledelse ofte så dårlig?
Det er mulig å lære seg helt konkrete teknikker for å bekjempe de tendensene vi har til å la hjernen foreta feilaktige valg og påvirke oss negativt
Lag deg noen kjøreregler for hvordan du skal behandle e-post
En informasjonsperm til nye medarbeidere og vikarer bidrar til å gjøre hverdagen enklere
Hvilke type konflikt er mest vanlig på din arbeidsplass?
Konflikter er en naturlig del av en hvilken som helst personalgruppe. Når man unngår å håndtere dem kan de skape store problemer. Her følger gode råd for konstruktiv konflikthåndtering.
For å unngå energikrevende lite nyttige konflikter, kan det være smart å lage seg en plan for hvordan dere skal takle konflikter i din barnehage.
Sjekkliste med de personlige, sosiale og organisatoriske ressurser som du kan bruke for å forebygge konflikter.
Hva handler konfliktene i barnehagen egentlig om, og hva gjør styrere med dem? I hvilken grad unnviker styrerne konflikter?
Fra kaos til konstruktiv utvikling
Konkret, konstruktiv og kjærlig er stikkord for å komme seg videre i konflikter
I følge en dansk undersøkelse er det kollegaer som syter som irriterer mest på jobben
Så fint at denne konflikten kom, ellers hadde jeg ikke fått mulighet til å lære dette!