Les også
Prisbelønnet bacheloroppgave
Høgskolen i Østfold har tildelt førskolelærerstudent Marianne Werner Laurbærprisen for sin Bacheloroppgave. Les den her!
Les mer >>«Tenknikker» for gode samtaler
Vi må spørre for å få vite noe. Hva vi vet, avgjøres av de spørsmålene vi stiller – til barna og til oss selv. Men hvordan kan voksne forberede seg på en åpen dialog?
Les mer >>Like mange, flere eller færre – grunnlaget for talloppfatning
Om å støtte de yngste barnas tallforståelse
Les mer >>Pedagogisk dokumentasjon har aldri vært viktigere!
Pedagogisk dokumentasjon er et arbeidsverktøy som kan bidra til at barn får en bedre hverdag i barnehagen.
Les mer >>Mange innfallsporter til læring
Forfatteren trekker frem noen stemmer fra nyere forskning for å belyse emnet læring og understreker viktigheten av at vi reflekterer over våre egne måter å jobbe på i forhold til barns læring.
Les mer >>Samtale som demokrati
Snakker vi med barna eller snakker vi mest til dem?
Les mer >>