Barnehageforum - Matematikkskolen, Del 5: Mønster

Matematikk er mer enn tall og tegn

Matematikk handler om mye mer enn regnestykker og teori. Matematikk kan for eksempel handle om tenner. Det var tilfelle sist Matematikksenteret i Trondheim hadde besøk av en barnehage.

Les mer >>

Tall og form i hverdagen

Dekke bordet + bygge hus + sortere klossene = daglige aktiviteter i barnehagen = antall, rom og form.

Les mer >>

Matematikkskolen, Del 2: Tall og mengde

Barnehageforums Matematikkskole, i samarbeid med Matematikkhuset. Gjennomfør seks spennende delkurs og oppdag matematikken i barnehagen!

Les mer >>

Matematikk i barnehagen

Lek er drivkraften i utviklingen av barnas matematikk. Barna bruker sine begreper i leken, og leken utvider forståelsen. I arbeidet med matematikk i barnehagen må derfor barnas lek stå sentralt. Barnas egne matematiske tanker og egne forestillinger må respekteres.

Les mer >>

Like mange, flere eller færre – grunnlaget for talloppfatning

Om å støtte de yngste barnas tallforståelse

Les mer >>

Konkret matematikk i kreativt verksted

Skapende aktiviteter som metode for å lære matematiske begreper

Les mer >>

Mattesamling hver uke

Nardo barnehage i Trondheim har jobbet systematisk med matematikk det siste året.

Les mer >>

Slik fikk jeg interesse for matematikk

10 gode råd om leken matematikk i barnehagen

Les mer >>

Matematikkskolen, Del 6: Rom og lokalisering

Barnehageforums Matematikkskole, i samarbeid med Matematikkhuset. Gjennomfør seks spennende delkurs og oppdag matematikken i barnehagen!

Les mer >>