Barnehageforum - Tall og form i hverdagen

Konkret matematikk i kreativt verksted

Skapende aktiviteter som metode for å lære matematiske begreper

Les mer >>

Like mange, flere eller færre – grunnlaget for talloppfatning

Om å støtte de yngste barnas tallforståelse

Les mer >>

Matematikkens kjerne

Matematikk handler om å tenke, og om å forstå den verden som omgir oss.

Les mer >>

Matematikk er mer enn tall og tegn

Matematikk handler om mye mer enn regnestykker og teori. Matematikk kan for eksempel handle om tenner. Det var tilfelle sist Matematikksenteret i Trondheim hadde besøk av en barnehage.

Les mer >>

Matematikkskolen, Del 1: Tall og telling

Barnehageforums Matematikkskole, i samarbeid med Matematikkhuset. Gjennomfør seks spennende delkurs og oppdag matematikken i barnehagen!

Les mer >>

De leker med tall i Baldershage barnehage

Lek med tall og begreper fenger både barn og voksne i Baldershage barnehage

Les mer >>

Matematikk i barnehagen

Lek er drivkraften i utviklingen av barnas matematikk. Barna bruker sine begreper i leken, og leken utvider forståelsen. I arbeidet med matematikk i barnehagen må derfor barnas lek stå sentralt. Barnas egne matematiske tanker og egne forestillinger må respekteres.

Les mer >>

Matematikkskolen, Del 6: Rom og lokalisering

Barnehageforums Matematikkskole, i samarbeid med Matematikkhuset. Gjennomfør seks spennende delkurs og oppdag matematikken i barnehagen!

Les mer >>

Matematikkdidaktikk på småbarnsavdelingen

Hører matematikk hjemme på småbarnsavdelingen? Ja, høyeste grad, mener Camilla Björklund. I denne artikkelen forklarer hun hvorfor.

Les mer >>