Les også
Mangler vi et språk for å snakke om gråt?
Barnehagepersonalet sier én ting, men gjør noe annet når de møter gråten i barnehagen, oppdaget Nina Rossholt. Burde vi øve oss på å snakke om gråt?
Les mer >>LØFT for en urolig gutt
Rolf er urolig. Sitter sjelden stille. Poden er ellers blid og hverken spytter, slår eller sykler på andre. Det hjelper lite når voksne ber 8-åringen være stille eller sitte rolig. Har du forslag til hvordan vi kan arbeide løsningsfokusert (LØFT) med denne gutten?
Les mer >>Den viktige liksomleken
Barn gjør en avansert øvelse når de omformer en stol til en båt eller en trepinne til et farlig dyr.
Les mer >>Født til ledelse
Medfødte egenskaper og intelligens forklarer en del av den dyktige leders ferdigheter
Les mer >>Jakten på den gode kvaliteten
God kvalitet forutsetter tid til barna
Les mer >>Donna Haraway
Med Haraways filosofi blir ikke bare barn og voksne, men også materialiteter som ting, kropper, rom og miljø, delaktige i å skape omsorg. Det innebærer at ingen, verken mennesker eller ting, kan gi omsorg på egenhånd.
Les mer >>