Les også
Den gode samtalen!
God kommunikasjon er en viktig suksessfaktor for å lykkes med å utvikle organisasjonen. I dialogen må du ha fokus på medarbeiderens styrker, du må være nærværende og om nødvendig ta en time-out.
Les mer >>Om ledelse og klovneri
Har lederrollen mye til felles med det å være klovn?
Les mer >>Gode ledere kjenner svarene på fire viktige spørsmål
Medarbeidere motiveres ofte av at de selv kan ta beslutninger, og at de har frihet til å velge hvordan de vil løse oppgavene.
Les mer >>Hvordan gi tilbakemelding på følelsesmessige utbrudd?
Hva gjør du når en ansatt svarer på tilbakemeldingen din ved å rope av lungenes fulle kraft, slik at du ikke kommer til orde?
Les mer >>Derfor er ydmyke ledere de beste
På tide å skifte ut kartet ditt?
Har dere staket ut kursen sammen i barnehagen? Eller er det slik at du må orientere deg på egen hånd?
Les mer >>