Les også
Et innspill til barnehagenes solidaritetsforståelse
Begrepet ”solidaritet” er listet opp blant mange fine ord i barnehagens formålsparagraf. Men hva betyr det, egentlig?
Les mer >>Ny forskning fra New Zealand
Te Whãriki ser på barns læring som en holistisk og integrert prosess. Barn er aktivt lærende.
Les mer >>Læring i barnehagen
Førskolelærerne har noe ulike oppfatninger av læring, kunnskaper og innhold i barnehagen.
Les mer >>Han går oss på nervene!
Holdningene til gutten vises i måten de håndterer han på
Les mer >>Ikke så vanskelig som vi tror
Mange barnehageansatte bærer på en bekymring for et barn, men utsetter de vanskelige samtalene med barnet og foreldrene. Hvorfor? Og hva kan vi gjøre med det?
Les mer >>Det fenomenologiske perspektivet på lek
Fenomenologi betyr læren om fenomener. Her er det altså leken som fenomen som er i fokus.
Les mer >>




