

Les også
Fra fagperson til leder
Å bli leder er noe annet enn å være leder. En av hovedutfordringene er å løsrive seg fra sin faglige rolle og identitet.
Les mer >>Vil den nye stortingsmeldingen bidra til mer tid til lek og læring?
En historie om språkstimulering og samspill mellom barn og voksne i barnehagen.
Les mer >>Praksisfortellinger
Hvordan kan man bruke praksisfortellinger til å lære om og utvikle arbeidet i barnehagen?
Les mer >>Bok og kurs: Innenfor eller utenfor
– BARNS RELASJONER VOKSNES ANSVAR
Les mer >>Følelsesskolen del 8: Skam
Her fortsetter følelsesskolen, denne gangen handler det om skam
Les mer >>Axel Honneth
Anerkjennelse er et aktuelt begrep i mange sammenhenger, og det kan tendere mot en inflasjon i bruk av begrepet. Honneths teori kan være et bidrag til en presisering av hva anerkjennelse er, og hva det skal være godt for.
Les mer >>