Les også
Snakk om bildet 6 - Dukkekroken
Hvordan brukes og tilrettelegges dukkekroken i barnehagene?
Les mer >>Uterommet og språkutvikling
Barn som har vanskeligheter med å konsentrere seg i et innemiljø får lettere utløp for sin kreativitet og energi når rommet utvides og flyttes ut.
Les mer >>Verdigrunnlaget og barnehagen vår
Å arbeide med verdigrunnlaget i egen barnehage er en evig prosess. Formuleringer må stadig drøftes og klargjøres.
Les mer >>Ta barnas tull og tøys på alvor
Tiss og bæsj og promp går aldri av moten. Barn elsker å tulle og tøyse. Men hva handler dette fenomenet om? Og hvordan blir barns tull og tøys møtt av de voksne? – spør Sonja Kibsgaard i sin nye bok.
Les mer >>Dramatisk møte med kjønn og likestilling
Arbeid med drama kan danne broer mellom barn og voksne og barn imellom
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er alltid så vanskelig
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>





