Følelsesskolen: Flere verktøy til følelsen Redd
Morsomme leker og øvelser for å bli kjent med redselen og usikkerheten hos seg selv
Les mer >>Barns medvirkning - En pedagogisk praksis
Å gi barn medvirkning i barnehagen er ikke det samme som å la barna velge fritt og la dem gjøre som de vil.
Les mer >>Begynnende regneferdigheter
Hvordan kan man støtte de yngste barnas gryende forståelse for matematiske begreper?
Les mer >>Det viktigste er å få leke
Lek er barns primære arena for å uttrykke seg selv
Les mer >>Snakk om bildet 4 - Samlingsstund
Disse to fotografiene danner grunnlag for en diskusjon om et viktig element i barnehagen: Samlingsstunden.
Les mer >>To spørsmål som kan stoppe deg fra å gjøre noe dumt
Sinne, frustrasjon eller utålmodighet kan føre til at vi handler uhensiktsmessig.
Les mer >>Barn og voksne i balanse - nøkler til livsmestring i barnehagen
Balanse mellom aktivitet og hvile er grunnleggende menneskelige behov. I vår tid fylles pauser og mellomrom opp med blant annet elektronisk aktivitet
Les mer >>Kultur for lesing
Kultur for lesing i barnehagen handler for mange av oss om hvordan lesing er tatt opp som tema i planer som gjelder for barnehagen.
Les mer >>Alt blir bra - Hvordan samtaler vi med barn om korona?
Barna er tilbake i barnehagen og har ulike behov for å snakke om og forstå hva som har skjedd og skjer under koronapandemien. Vi har snakket med pedagogisk leder Lise Ones og Professor Jon-Håkon Schultz om nettopp dette.
Les mer >>