Det viktigste er å få leke
Lek er barns primære arena for å uttrykke seg selv
Les mer >>Redd - Følelsesskolen del 3
Denne gang er det følelsen Redd som blir presentert i Følelsesskolen
Les mer >>Fortell eventyr!
En eventyrfortelling i samlingsstuden blir så mye mer levende hvis du lærer deg eventyret utenat og lever deg inn i historien
Les mer >>Følelsesskolen flere verktøy til følelsen lei seg
Etter den første introduksjonen med samtaler og enkle øvelser omkring følelsen lei seg, er det nå klart til å fortsette med følgende leker og øvelser.
Les mer >>Fremtidens ledere må være faglige ledere
Det er mange som vil mene noe om barnehagens innhold og arbeidsmåter. Dette krever barnehageledere som er faglig sterke, mener professor Dion Sommer.
Les mer >>Hvis jeg må spørre, bestemmer jeg da?
Dette er foredragsnotater fra Skoglundbarnehage. Bruk dem som diskusjonsgrunnlag og utgangspunkt for ideer.
Les mer >>Samlingsstunden – fra kjedelig til magisk
"Kjedelig!" "Vi må sitte stille på benken i garderoben, selv om vi ikke vil det!"
Les mer >>Barns medvirkning - En pedagogisk praksis
Å gi barn medvirkning i barnehagen er ikke det samme som å la barna velge fritt og la dem gjøre som de vil.
Les mer >>Alt blir bra - Hvordan samtaler vi med barn om korona?
Barna er tilbake i barnehagen og har ulike behov for å snakke om og forstå hva som har skjedd og skjer under koronapandemien. Vi har snakket med pedagogisk leder Lise Ones og Professor Jon-Håkon Schultz om nettopp dette.
Les mer >>