Glemt passord
Hvilke konsekvenser får den nye rammeplanen for barnehagens ledere?
Hvordan reagerer du på barns uenigheter?
I en likestilt barnehage vil alle barn bli møtt på en likeverdig og respektfull måte
Etter å ha drevet et livssynsåpent begravelsesbyrå i flere år, og dermed møtt mange barn som mistet en som sto dem nær, føltes det helt naturlig for barnehagelærer og lærer Åse Gulbrandsen å lage en bok om nettopp dette temaet.
-et utviklingsarbeid om toddlernes særegne lek med gjenbruksmaterialer
5-åringer er ikke like. Derfor må de møtes med ulikhet. Og hverdagen de møter i barnehagen må gir rom for mestring. Derfor må tilbudet til 5-åringene omfatte mangfold og bredde både i mål, innhold og aktiviteter.
Gjør leken til en kraft i personalets praksis – med foredrag, refleksjonsoppgaver og praktiske verktøy.
Dion Sommer har gjennomført nærstudier av forskning på tidlig innsats
Hvordan kan barnehager og skoler styres og ledes slik at de ikke hemmer trivsel og læring – slik vi kan se i alt for mange tilfeller?
Barnehageforum har møtt Ole Fredrik Lillemyr.
Førskolelærerne har noe ulike oppfatninger av læring, kunnskaper og innhold i barnehagen.
Går det an å skape en pedagogikk der lek og læring integreres?
Lek og læring skal gå hånd i hånd sier Ivy Schousboe
Leken blir i for stor grad sett på som en uproduktiv aktivitet uten verdi
Det tradisjonelle synet på læring kveler barnas læringslyst.