Glemt passord
Er mannen i barnehagen vaktmester, fotballspiller og klatrestativ?
Med Haraways filosofi blir ikke bare barn og voksne, men også materialiteter som ting, kropper, rom og miljø, delaktige i å skape omsorg. Det innebærer at ingen, verken mennesker eller ting, kan gi omsorg på egenhånd.
Idealet er ikke den heroiske, dirigerende lederen. Idealet er en leder som involverer, redigerer prosesser og distribuerer makt og ansvar.
I denne bildeserien vises en situasjon som danner et godt grunnlag for en diskusjon om etikk.
Utsikten barnehage ville finne ut om de gir like muligheter for jenter og gutter
Foreldrene er positive til forsøket med flere dager tilvenning i fire Lørenskog-barnehager.
Hvordan kan barnehager og skoler styres og ledes slik at de ikke hemmer trivsel og læring – slik vi kan se i alt for mange tilfeller?
Et besøk i en av Læringsverkstedetsbarnehager gir et klart inntrykk av en målrettet pedagogikk
Barnehageforum har møtt Ole Fredrik Lillemyr.
Førskolelærerne har noe ulike oppfatninger av læring, kunnskaper og innhold i barnehagen.
Går det an å skape en pedagogikk der lek og læring integreres?
Lek og læring skal gå hånd i hånd sier Ivy Schousboe
Leken blir i for stor grad sett på som en uproduktiv aktivitet uten verdi
Det tradisjonelle synet på læring kveler barnas læringslyst.