Flere artikler innen Debatt
Det instrumentalistiske mistak en gang til?
Brennautvalget leverte nylig sin innstilling til Kunnskapsdepartementet i form av en NOU.
Les mer >>Kvantitet eller kvalitet: Må vi velge?
- Én konsekvens av barnehageutbyggingen ser vi i førskolelærerutdanningen. Noen skal jo jobbe i alle disse barnehagene!
Les mer >>Er avdelingsfrie barnehager og store barnegrupper bra for de minste?
Dette innlegget dreier seg om avdelingsfrie barnehager er bra for de minste barna, eller om man i stedet burde gå tilbake til avdelingsløsning for denne aldersgruppa.
Les mer >>Store barnehager gir store muligheter
Vi får et stort fagmiljø med muligheter for faglig utvikling som kan utgjøre en drivkraft i bydelen og kommunen på barnehagefeltet
Les mer >>Debatter ledelse!
Flat struktur, likhetsidealer og ønsker om konsensus bidrar til å usynliggjøre at førskolelærerne er barnehagens fagpersoner
Les mer >>Kvalitetsløft gjennom kompetansedeling
Mangelen på kompetansedeling mellom yrkesgruppene i barnehagen gjør at et stort potensial for kvalitetsheving står uutnyttet
Les mer >>God bemanning: Et kriterium for god kvalitet!
Som pedagogisk leder kjenner jeg på kroppen hvor utilfredsstillende det er å ikke ha tid til å gjøre en god nok jobb
Les mer >>BLIKK FRA EN BARNEHAGEHVERDAG
I flere kommuner merkes det nå at de økonomiske rammene blir strammere. Dermed blir det vanskeligere for førskolelærere å realisere sine pedagogiske visjoner
Les mer >>Forskning, sannhet og gjenkjenning
Monica Seland svarer på kritikk fra Becher og Evenstad i Barnehagefolk nr. 4/2010
Les mer >>