Glemt passord
Å motvirke eksotifisering og stigmatisering.
I denne artikkelen kan du lese om hvordan man kan arbeide med dukkene Glad, Sint, Redd, Lei seg, Sur og Rolig i barnehagen
Barnehagen skal legge til rette for progresjon gjennom valg av pedagogisk innhold, arbeidsmåter, leker, materiale og utforming av fysisk miljø. For å få til det må vi ha en fleksibel organisering, vi må delta og reflektere og – ikke minst – vi må ha god tid.
Barn trenger øvelse for å lære og forstå norsk. Derfor må både barnehage og skole jobbe systematisk med språket, mener Else Havnevik Devold. Men hvordan?
5-åringer er ikke like. Derfor må de møtes med ulikhet. Og hverdagen de møter i barnehagen må gir rom for mestring. Derfor må tilbudet til 5-åringene omfatte mangfold og bredde både i mål, innhold og aktiviteter.
Styrerens ustrukturert måte å arbeide på er i ferd med å knekke henne
I barnehagen har vi mulighet til å gi barn musikkopplevelser som de ikke får andre steder
Mange barnehager ønsker seg besøk av et musikkorps når det nærmer seg 17. mai. I Etterstad barnehage behøver de ikke tenke på det. De har sitt eget korps!