Glemt passord
Verdigrunnlaget i barnehagen danner grunnlaget for alt arbeidet som gjøres. Å jobbe med verdier er ikke så enkelt.
Mobbing i barnehagen er en del av krenkelsesbegrepet og kan vise seg på mange måter i barnehagen.
Barnehagen skal ifølge rammeplanen ivareta barns rett til medvirkning, men hva betyr det og hvordan gjør vi det i praksis?
Det er ikke greit å slå eller stikke de andre, og dette veit du
Barnas sorg over foreldrenes brudd blir ikke mindre uansett hvor mange ganger de feirer Jul
Hvordan kan barnehagen støtte barn i å bruke språk i ulike aktiviteter?
Gjør leken til en kraft i personalets praksis – med foredrag, refleksjonsoppgaver og praktiske verktøy.
Prosjektet skoleparat har ført til mer skoleklare barn
Statssekretær Lisbet Rugtvedts innlegg på avslutningskonferansen for prosjektet ”Barnehage + skole = sant” arrangert av Fylkesmannen i Rogaland, 31.01.07, Stavanger.
Involver barna i planene for hvordan dere skal få til en god overgang mellom barnehage og skole
Ingen sammenheng mellom tidlig skolestartalder og gode resultater på Pisa-rankingen
1. oktober lanserer Brenna-utvalget en rapport som kan få dramatiske konsekvenser for arbeidet i barnehagen.
Veilerern har som formål å styrke sammenhengen mellom barnehage og skole og skape en god overgang for barn når de begynner på skolen.