
Les også
Samlingsstunden ut fra Vygotskijs perspektiv
Hvordan skal man finne en god balanse mellom lek og læring i samlingsstunden?
Les mer >>Ønsker 1.klassinger med tro på seg selv
Barnehagene ønsker å forberede 5-åringene godt på overgangen til skole. Men hva ønsker skolen at barnehagen skal gjøre?
Les mer >>Barns trivsel og medvirkning i barnehagen
Alt for mange barn trives ikke i barnehagen
Les mer >>Bevegelsesglede og motorisk kompetanse
Små barn trenger å øve seg på helt grunnleggende bevegelser, slik som å krabbe, å gå, løpe, hoppe, hinke, slenge og kaste.
Les mer >>Fra Eva til Albert - Om erfart kunnskap og begrepsdanning
Kunstfag og skaperkraft blir undervurdert og glemt av politikere når de bygger sin moderne læringsarena for barn.
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er alltid så vanskelig
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>