Barnehageforum - Store blomster i store formater - lek med grunnfargene

Ved siden av fagområdet Kunst, kultur og kreativitet, er dette en god aktivitet og også knytte opp mot fagområdet Antall, rom og form

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Leken, barna og du

LEKEN, BARNA OG DU

Gjør leken til en kraft i personalets praksis – med foredrag, refleksjonsoppgaver og praktiske verktøy.

Se mer »

Lag en edderkopp

Piperensere er et materiale som er lett å forme. Du kan lage utrolig mange rare og flotte figurer. Det vi her skal presentere er hvordan en kan lage edderkopper med piperensere.

Les mer >>

Vinterbord for fantasien

I den nære stemningen som oppstår rundt et bord kan gode vennskap og samtaler oppstå. Det er derfor meningsfullt å invitere til lek ved, under og rundt bordet.

Les mer >>

KUNST OG KREATIVITET I REGGIO EMILIA

Kreativitet er et av begrepene som gjerne blir forbundet med den pedagogiske filosofien i Reggio Emilia

Les mer >>

Lær å brette en fugl

Papirbretting er en fasinerende aktivitet, som kan være en fin utfordring for de eldste barna

Les mer >>

Øyeblikkets kunst

Ideer og tanker som oppstår spontant og i øyeblikkene kan være verdifulle utgangspunkt for kommunikasjon mellom barn og voksne

Les mer >>

Lag morsomme maur av eggkartonger

Her er en artig måte å lage maur på. Unger er ikke alltid like begeistret for sine første møter med maur i skogen.

Les mer >>

Dekor av papp og rester

Her kan dere bruke rester fra en klipp og lim aktivitet, eller klippe ut forskjellige rare former.

Les mer >>

Hvorfor kunst i barnehagen?

Rammeplanen legger føringer for at barnehagen må la barn møte allsidige kunst og kulturuttrykk, men hva slags kunst skal barn møte?

Les mer >>

Om kunst- og kulturformidling i barnehagen

Hvilken tradisjon har man i norske barnehager for kunst og kulturformidling? Hva mener vi med formidling av kunst og kultur?

Les mer >>