
Les også
Personalkonflikter - Når èn ansatt tar for mye plass
Når én person tar for mye plass i samtaler og beslutninger, kan det skape ubalanse og gjøre at andre trekker seg unna. Hvordan kan personalgruppen legge til rette for en åpen og inkluderende dialog der alle blir hørt?
Les mer >>Hjelp de nye lederne på vei
Praktiske startproblemer, kollegial ensomhet og uklar autoritet bidrar til å gjøre den første tiden som leder vanskelig
Les mer >>Konflikter – trussel eller muligheter?
Alle opplever konflikter, på arbeidsplassen eller i privatlivet. Denne artikkelen byr på noen refleksjoner omkring hvordan vi kan møte disse
Les mer >>Dette er god ledelse
En undersøkelse gjennomført av Væksthus for ledelse har identifisert hva medarbeidere mener kjennetegner en god leder
Les mer >>Du kan overvinne dårlige sjefer og din egen frykt
Du må tørre å satse på deg selv. Du må tviste din indre dialog i positiv retning, fordi den du snakker aller mest med i løpet av dagen er deg selv.
Les mer >>Gi anerkjennelse slik at den virker
Anerkjenn dine medarbeidere, men gjør det med troverdighet
Les mer >>