Flere artikler innen Ledelse
Henrik Syse snakker om ledelse og trøst i koronaens skygge
I kriser er det helt nødvendig at vi snakker sammen om det vi opplever, og det er like viktig at ikke alt blir krise. Det må også være plass til det nære og normale. Hør Henrik Syse dele refleksjoner om håp og trøst i krisetider.
Les mer >>Improvisasjon – lederverktøyet du aldri vil legge fra deg!
Du har helt sikkert sett dem, og du er kanskje en selv – En super kollega. En kollega som alltid leverer i tide, kommer tidsnok på jobben, er kompetent til å utføre jobben hen er satt til og som du kan stole på at gjør det som er avtalt.
Les mer >>Stopp konflikten i tide
Det er uunngåelig at det oppstår konflikter i et team. Kunsten er å oppdage dem i tide og få dem snudd til konstruktive løsninger før de blir uhåndterlige.
Les mer >>Hvordan kommunisere med sjefen om arbeidspress
Hva gjør du som leder hvis du opplever for stort arbeidspress? Å stramme joggeskoene og løpe fortere er ikke en holdbar løsning i lengden. Her er tre tips til hvordan du sammen med din sjef kan løse denne situasjonen.
Les mer >>Dårlige ledere gir stressede medarbeidere
Det er få som liker ledere som er impulsive og som styres av følelser
Les mer >>Hvordan lede nye unge pedagogiske ledere inn i lederrollen?
Din innsats som leder vil være avgjørende for om nye unge ledere vil lykkes i sin ledergjerning
Les mer >>Ytringsfrihet når man er ansatt
Ytringsfriheten står sterkt – det skal mye til for at en ansatt sine ytringer gir grunnlag for arbeidsrettslige reaksjoner.
Les mer >>Tillit – fundamentet for god samskaping mellom leder og medarbeidere
Tillit er basis for god samskaping mellom en leder og medarbeiderne. Dette er imidlertid en påstand som mange smertelig erfarer først når tilliten ikke lenger er tilstrekkelig til stede. Kan vi klare å oppdage hvordan tillit bygges og styrkes og næres? Vi tror det.
Les mer >>Tilbakemelding fremmer et innovativt arbeidsmiljø!
Konstruktive tilbakemeldinger er viktig for nyskaping og motivasjon. Det høres enkelt ut, men hvor gode er vi på å gi og ta imot tilbakemelding? Sier du takk og lar det synke inn når du får positiv tilbakemelding? Og når du får kritikk?
Les mer >>