Les også
Ivareta dei yngste barna sin leik!
Korleis kan ei forsvare barna sin fridom for utfalding i leik og tilbod av omsorg og nærleik når ein ikkje har tid å sjå det einskilde barnet?
Les mer >>Venn, lekekamerat, bestekompis – eller en trussel?
Relasjoner mellom barn utgjør en så stor del av barnehagepedagogikken at det fremstår som en selvfølge.
Les mer >>Fornemmelser for jul - tanker om førjulstid i barnehagen
Hvordan legge til rette for en førjulstid som inkluderer?
Les mer >>Sats på de estetiske fagområdene!
Ofte blir sang og musikk brukt til å styrke tallforståelse og språkutvikling både i skole og barnehage
Les mer >>Å medvirke gjennom kroppen
Nina Rossholt problematiserer i denne artikkelen medvirkningsbegrepet knyttet til de yngste barna i barnehagen.
Les mer >>Sint - Følelsesskolen del 2
Her kommer del 2 i vår serie kalt Følelsesskolen. Hvordan jobbe med følelsen sint?
Les mer >>