
Les også
Likestillingspedagogikk er en utfordring
Vi har kommet et steg videre, ja. Men vi har langt igjen, mener Nina Rossholt. Likestilling er et krevende og utfordrende tema for barnehagen
Les mer >>Anerkjennende relasjonar
Barnehageforum presenterer her en studentoppgave fra Høgskolen i Stord/Haugesund. Temaet er anerkjennende relasjoner.
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Fem barnehagefolk om - ”Mobiltelefonforbud?”
Bør det innføres mobiltelefonforbud når barn hentes og bringes til barnehagen?
Les mer >>Hønsegård eller barnehage?
Advarer mot å bygge mega-barnehage med små og dårlige utearealer
Les mer >>Utviklingspedagogikk i praksis
Her presenteres et temaarbeid som har til hensikt å bevisstgjøre barna omkring hvordan en butikk fungerer, både fra kundens og butikkens perspektiv.
Les mer >>