Glemt passord
Hvordan snakker man med sine medarbeidere om hvordan de egentlig har det midt i pandemien?
Din innsats som leder vil være avgjørende for om nye unge ledere vil lykkes i sin ledergjerning
Å kjenne kunsten å motivere sine medarbeidere og ikke minst deg selv, er en sikker vei til å skape gode resultater for din organisasjon. Motiver til arbeidsglede, og din arbeidsplass blir ikke bare et bedre miljø å være i – det øker også effektiviteten.
Mange medarbeidere motiveres ikke av lønnsforhøyelse og bonusordninger. De vil har meningsfulle oppgaver og medbestemmelse.
Hvis du vil beholde din beste medarbeider, er det noen tegn du bør følge med på.
Hvilke type konflikt er mest vanlig på din arbeidsplass?
Konflikter er en naturlig del av en hvilken som helst personalgruppe. Når man unngår å håndtere dem kan de skape store problemer. Her følger gode råd for konstruktiv konflikthåndtering.
Alle opplever konflikter, på arbeidsplassen eller i privatlivet. Denne artikkelen byr på noen refleksjoner omkring hvordan vi kan møte disse
Sjekkliste med de personlige, sosiale og organisatoriske ressurser som du kan bruke for å forebygge konflikter.
Hva handler konfliktene i barnehagen egentlig om, og hva gjør styrere med dem? I hvilken grad unnviker styrerne konflikter?
Fra kaos til konstruktiv utvikling
Konkret, konstruktiv og kjærlig er stikkord for å komme seg videre i konflikter
I følge en dansk undersøkelse er det kollegaer som syter som irriterer mest på jobben
Så fint at denne konflikten kom, ellers hadde jeg ikke fått mulighet til å lære dette!