Les også
Følelsesskolen del 8: Skam
Her fortsetter følelsesskolen, denne gangen handler det om skam
Les mer >>Det du treng no
Det er sjølve barndommen me snakkar om her. Hugs det!
Les mer >>Noen momenter om foreldresamarbeid i rammeplan for barnehagen
Hva har den nye rammeplanen å by oss i forhold til det viktige foreldresamarbeidet? Er det noen vesentlige endringer i forhold til den gamle, vi bør merke oss?
Les mer >>Matte i barnehagen
Interessen for matematiske aktiviteter variere veldig blant barna i barnehagen
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Stimulering og glede
Hva er viktigst for å skape gode barnehager for ettåringer?
Les mer >>



.jpg)