Barnehageforum - Slik gjør du deg fortjent til tillit

Tillit kan ikke kjøpet for penger, og det tar tid å bygge den opp. Men når du først har den, er det viktig å sørge for at du beholder den.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Leken, barna og du

LEKEN, BARNA OG DU

Gjør leken til en kraft i personalets praksis – med foredrag, refleksjonsoppgaver og praktiske verktøy.

Se mer »

Henrik Syse snakker om ledelse og trøst i koronaens skygge

I kriser er det helt nødvendig at vi snakker sammen om det vi opplever, og det er like viktig at ikke alt blir krise. Det må også være plass til det nære og normale. Hør Henrik Syse dele refleksjoner om håp og trøst i krisetider.

Les mer >>

Skal du takke ja eller nei til lederjobben?

Har du et stort behov for å få klapp på skulderen? Da er lederjobb kanskje ikke den rette veien for deg

Les mer >>

Hva er viktig å spørre om når du innhenter referanser?

Hvordan stiller du de riktige spørsmålene slik at du får ansatt rett person når du skal innhente referanser?

Les mer >>

Ledelse i en livskraftig organisasjon

Hva er en sterk og livskraftig organisasjon? Er virkelig utviklingspotensialet uendelig stort eller er det begrenset av rammene i organisasjonen?

Les mer >>

Lederen har ordet!

Rettferdighet og samsvar mellom ord og handling er viktig for meg

Les mer >>

Lederens verste karaktertrekk

I denne artikkelen beskrives de 10 verste karaktertrekk hos en dårlig leder

Les mer >>

Viktige spørsmål før endringsprosesser igangsettes

Hvilken visjon står bak endringene? Hvilke utfordringer vil vi møte? Denne artikkelen presenterer 11 fokusområder, som er avgjørende i ledelse og kommunikasjon av en organisasjon som skal gjennom endringsprosesser.

Les mer >>

Lederen har ordet!

Jeg skulle gjerne hatt litt mer tid til å sette meg ned i fred og ro og reflektere rundt det vi jobber med

Les mer >>

Ny som leder i barnehagen - del 2

En informasjonsperm til nye medarbeidere og vikarer bidrar til å gjøre hverdagen enklere

Les mer >>