Flere artikler innen Ledelse
Faktorer som motiverer på arbeidsplassen
Lederen har ordet!
Jeg skulle gjerne hatt litt mer tid til å sette meg ned i fred og ro og reflektere rundt det vi jobber med
Les mer >>Elleve e-postregler
Lag deg noen kjøreregler for hvordan du skal behandle e-post
Les mer >>Konflikter i personalgrupper
Hva handler konfliktene i barnehagen egentlig om, og hva gjør styrere med dem? I hvilken grad unnviker styrerne konflikter?
Les mer >>Mye trivsel trenger ikke gi jobbtilfredshet og kan sluke din tid til ledelse
Nyere forskning viser at for høyt fokus på trivsel på arbeidsplassen, faktisk kan virke mot sin hensikt.
Les mer >>Stopp konflikten i tide
Det er uunngåelig at det oppstår konflikter i et team. Kunsten er å oppdage dem i tide og få dem snudd til konstruktive løsninger før de blir uhåndterlige.
Les mer >>Tillit – fundamentet for god samskaping mellom leder og medarbeidere
Tillit er basis for god samskaping mellom en leder og medarbeiderne. Dette er imidlertid en påstand som mange smertelig erfarer først når tilliten ikke lenger er tilstrekkelig til stede. Kan vi klare å oppdage hvordan tillit bygges og styrkes og næres? Vi tror det.
Les mer >>Hvordan gå fram når du skal gi kritikk til sjefen?
Å gi kritikk til sin egen sjef krever både mot, overveielser og forberedelse. Men det er mulig å gjøre dette på en måte som fører til endring på det området du er misfornøyd med.
Les mer >>Tilbakemelding fremmer et innovativt arbeidsmiljø!
Konstruktive tilbakemeldinger er viktig for nyskaping og motivasjon. Det høres enkelt ut, men hvor gode er vi på å gi og ta imot tilbakemelding? Sier du takk og lar det synke inn når du får positiv tilbakemelding? Og når du får kritikk?
Les mer >>