Kognitive teorier om lek
Til de stadiene for kognitiv utvikling som Piaget beskriver, knytter han også ulike former for lek
Les mer >>En helhetspedagogisk forståelse av lek
Lek er kjernen i pedagogikken i våre barnehager. I hvilken grad har personalet et felles begrepsapparat for å jobbe med leken?
Les mer >>Hva gjør du når barna leker?
For barna er det selve leken som er det viktigste, ifølge FNs konvensjon om barns rettigheter. Dette standpunktet gir viktig informasjon om hvordan vi skal betrakte barns lek, og om hvordan vi skal forholde oss til den. Leken er barnas eget domene.
Les mer >>Den frie leken finnes ikke
Det viktigste er å få leke
Lek er barns primære arena for å uttrykke seg selv
Les mer >>Et forsvar for leken, fantasien og barndommen
Det tar tid å vokse opp. Det er det ikke alle voksne som forstår. Med sin nye dokumentarfilm vil Margreth Olin bidra til at noen flere forstår litt mer.
Les mer >>Barn trenger lekekloke voksne
Noe av det aller viktigste i et godt barneliv er å få fordypet seg i lek
Les mer >>Sånn snakker ekspertene om lek
Hvordan snakker dere om leken i barnehagen?
Les mer >>Lekende inkludering
– Om lekens betydning for barn som strever med livet
Les mer >>



.jpg)

