Lek på barnas premisser?
En gruppeoppgave til bruk i kollokviearbeid, personal- eller avdelingsmøter.
Les mer >>Sandkassa: Idyll og maktmisbruk
Mange ettåringer tilbringer store deler av utetiden sin i sandkassa. Men hva skjer egentlig der, og er de der frivillig?
Les mer >>Sandkassa: Fra ørken til oase
Ingen barnehager tør å lage en lekeplass uten sandkasse. Lek i sand hører barndommen til.
Les mer >>Et godt lekeklima forebygger mobbing
Men alt for ofte tar de voksne leken for gitt og lar barna klare seg selv.
Les mer >>Din rolle i leken - Når et lite ord åpner leken
Noen ganger trenger leken bare et vennlig dytt – ikke en dirigent.
Les mer >>Kroppslig aktiv lek i barnehagen –spørreundersøkelse.
Hva tenker du om lekeslossing i barnehagen?
Les mer >>De psykodynamiske teoriene
Innenfor det psykodynamiske perspektivet finner vi teoretikere som Freud, Peller, Erikson og Winnicott.
Les mer >>Hva gjør du når barna leker?
For barna er det selve leken som er det viktigste, ifølge FNs konvensjon om barns rettigheter.
Les mer >>Den deltakerstyrte lekens viktigste kjennetegn er åpenhet
Jeg bruker ikke begrepet fri lek fordi det på mange måter er misvisende. Der er ikke snakk om å være fri, men om et sted for å skape noe.
Les mer >>



.jpg)

