Myrfolket - en verden av magi og følelser
I prosjektarbeidene i Djupmyra FUS barnehage står barnas interesser og lek i fokus. Det gir dem en reell innflytelse og påvirkningskraft i egen barnehagehverdag.
Les mer >>Din rolle i leken - Når et lite ord åpner leken
Noen ganger trenger leken bare et vennlig dytt – ikke en dirigent.
Les mer >>Dagsplan for familien
Når vi skal kombinere hjemmeundervisning, hjemmekontor og arrangere barnehage i samme hus kan rutiner og forutsigbarhet være viktige ingredienser. Veronica Aurdal Brungot som til vanlig er barneveileder ved Hundeidvik SFO har laget dagsplan i heimen.
Les mer >>Lek på barnas premisser?
En gruppeoppgave til bruk i kollokviearbeid, personal- eller avdelingsmøter.
Les mer >>Unna vei, her kommer jeg!
Hypotese: Barnehageansatte og foresatte begrenser barns risikolek, og barnehagehverdagen er voksenstyrt. Har vi kjørt oss fast i risikolekens paradoks?
Les mer >>Fra ekskludering til inkludering i lek
For de aller fleste barn betyr barnehagen venner, lek og fellesskap.
Les mer >>Trenger tid, rom og aktive voksne
Lek er barns primære arena for å uttrykke seg. Derfor er det helt avgjørende at barn får tid og rom til å leke.
Les mer >>Bok og kurs: Innenfor eller utenfor
– BARNS RELASJONER VOKSNES ANSVAR
Les mer >>Vennskap til besvær?
Å ha en god venn er en gave. En venn er en person du kan dele stort og smått med: tanker, følelser, gleder og sorger. Og ikke minst kan du ha det gøy med venner.
Les mer >>



.jpg)

