Samspill for lek og læring
Går det an å skape en pedagogikk der lek og læring integreres?
Les mer >>Fra ekskludering til inkludering i lek
For de aller fleste barn betyr barnehagen venner, lek og fellesskap.
Les mer >>«Wow! Her vil jeg leke!»
Alle barn har rett til å leke. De trenger et inspirerende lekemiljø hvor de kan sette i gang, styre og strukturere leken sin selv.
Les mer >>Sandkassa: Idyll og maktmisbruk
Mange ettåringer tilbringer store deler av utetiden sin i sandkassa. Men hva skjer egentlig der, og er de der frivillig?
Les mer >>Vennskap til besvær?
Å ha en god venn er en gave. En venn er en person du kan dele stort og smått med: tanker, følelser, gleder og sorger. Og ikke minst kan du ha det gøy med venner.
Les mer >>Det nevroaffektive perspektivet på lek
Nevroaffektiv betyr å koble hjernens modningsprosess sammen med følelser.
Les mer >>Lek – som jakt på passe store overraskelser
Lek er avhengig av vår kunnskap. Når vi leker undersøker vi det grenseland som ligger akkurat på kanten av vår allerede eksisterende kunnskap.
Les mer >>Lek på barnas premisser?
En gruppeoppgave til bruk i kollokviearbeid, personal- eller avdelingsmøter.
Les mer >>Det er virkelig fascinerende å se hvor naturlig det blir for barna å bruke ski!
Beliggenheten helt inntil Nordmarka løypenett, og et tett samarbeid med Skiforeningen, har gjort det naturlig for Norlandia Skistua å fokusere på langrenn gjennom vinteren.
Les mer >>





