

Les også
Mobbing – et gruppefenomen
Mobbing er et gruppefenomen. Derfor er det barnegruppen som helhet man bør jobbe med, ikke enkeltbarn, sier forsker Mai Brit Helgesen.
Les mer >>Lederen har ordet!
Kari ønsker seg en husøkonom til å ivareta en del viktige oppgaver i barnehagen
Les mer >>Følelsesskolen: Flere verktøy til impulskontroll
Her får du noen tips om hvordan du kan arbeide med barn som sliter med dårlig impulskontroll
Les mer >>5-åringer fortjener bevisste voksne!
5-åringer er ikke like. Derfor må de møtes med ulikhet. Og hverdagen de møter i barnehagen må gir rom for mestring. Derfor må tilbudet til 5-åringene omfatte mangfold og bredde både i mål, innhold og aktiviteter.
Les mer >>Når erfaringene blir forskjellige
Katrine Giæver skriver om hvordan erfaringsbakgrunnen påvirker oss.
Les mer >>Oppmerksomhetsproblemer og overaktivitet
De pedagogiske veiene fra oppmerksomhetsproblemer og hyperaktivitet går via språk, forståelse, tanker og relasjoner.
Les mer >>