

Les også
Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Fra Pedagogisk leder til styrer
Det er viktig å ha tenkt gjennom en del problemstillinger når du vurderer å søke jobb som styrer
Les mer >>Mobbing - hva er det?
Hva er mobbing og hvilke konsekvenser kan det ha? Magne Raundalen kan blant annet fortelle at mobbing skader hjernen.
Les mer >>En venn er viktigst
Jeg har spurt over 20 SFO-barn hva som er viktigst i SFO. Etter å ha tenkt seg litt om svarer de fleste; - å ha en venn!
Les mer >>Økt fokus på læring er feilslått
Dion Sommer har gjennomført nærstudier av forskning på tidlig innsats
Les mer >>Dukkelek og legolek i samme rom?
Bidrar barnehagen til å opprettholde tradisjonelle kjønnsrollemønster ved å dele såkalte gutte- og jenteleker i forskjellige kroker eller rom?
Les mer >>