![](/data/pictures/ArticleImages/synpaabarn.jpeg)
![](/data/pictures/ArticleImages/synpaabarn.jpeg)
Les også
Sånn kan du hjelpe leken videre
Leken har en verdi i seg selv og skal være en gjennomgående del av barnehagenes tilbud i Danmark.
Les mer >>Like mange, flere eller færre – grunnlaget for talloppfatning
Om å støtte de yngste barnas tallforståelse
Les mer >>Også de yngste barna er kompetente
Barnehagene legger ofte mest vekt på det verbale når de skal dokumentere barns læring. Skal vi forstå hva de yngste barna lærer, må vi bli mer opptatt av kroppsspråk og det fysiske, mener Lena Edlund.
Les mer >>Norsk språktrening for minoritetsspråklige 4 og 5 åringer
Denne rapporten fra tidligere Bjerke bydel i Oslo inneholder mye nyttig i forhold til arbeidet med norsktrening for tospråklige barn.
Les mer >>Litt om blinde og svaksynte barn i barnehage
Å ha et sterkt svaksynt eller blindt barn i barnegruppen gir noen utfordringer. Her skriver Tone Rebbestad om hvordan du kan legge forholdene til rette for barnet
Les mer >>En venn er viktigst
Jeg har spurt over 20 SFO-barn hva som er viktigst i SFO. Etter å ha tenkt seg litt om svarer de fleste; - å ha en venn!
Les mer >>