

Les også
Definisjonsmakt i barnehagen – Du lager jo alltid bråk
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Hvordan begynner man på skolen?
Det året du fyller seks skjer noe nytt og spennende! Noe du kanskje både gruer og gleder deg til.
Les mer >>Tillit – fundamentet for god samskaping mellom leder og medarbeidere
Tillit er basis for god samskaping mellom en leder og medarbeiderne. Dette er imidlertid en påstand som mange smertelig erfarer først når tilliten ikke lenger er tilstrekkelig til stede. Kan vi klare å oppdage hvordan tillit bygges og styrkes og næres? Vi tror det.
Les mer >>Lære språk og lære gjennom språk
Hvordan kan barnehagen støtte barn i å bruke språk i ulike aktiviteter?
Les mer >>Den livsviktige tryggheten
De ansatte i barnehagen er kanskje de aller første tilknytningspersonene barna møter utenfor hjemmet.
Les mer >>Sukkerfrie barnehager
Sunne rolige og harmoniske barn uten sukker?
Les mer >>