

Les også
Kommunikasjon er også pedagogikk
Hvilke verdier kommuniserer vi til barna – og på hvilken måte?
Les mer >>Hvordan fremme medvirkning i barnehagen?
«Personalets holdninger, etiske bevissthet og evne til selvinnsikt vil være avgjørende for i hvilken grad man lar barna medvirke».
Les mer >>La mæ få klar det sjøl!
Kan medvirkende barn gi lavere sykefravær i din barnehage?
Les mer >>Følelsesskolen: Flere verktøy til følelsen Glad
Denne gangen handler følelsesskolen om hvordan du kan arbeide med følelsen Glad
Les mer >>Nel Noddings
Nel Noddings er klar på at barn ikke er passive mottakere av omsorg, men deltagere i omsorgsrelasjoner. Hennes argumenter harmonerer godt med barnehagelovens paragraf 3 om barns rett til medvirkning.
Les mer >>Sandkassa: Fra ørken til oase
Ingen barnehager tør å lage en lekeplass uten sandkasse. Lek i sand hører barndommen til.
Les mer >>