Les også
Man arver ikke sine foreldres problemer!
I Danmark har vi vennet oss til å lete etter forklaringer på menneskers atferd i deres oppvekst. Men vi risikerer å stemple barn når vi antyder at de arver sine sosiale forhold etter foreldrenes utdanningsnivå, sier sosiolog Morten Ejrnæs.
Les mer >>Klissete forming og livslang læring
Hele verden består av to ting: mennesker og gjenstander, og begge er avhengig av hverandre. Mennesker kan ikke leve uten gjenstander, og gjenstander betyr ingenting uten mennesker. I forming skjer en relasjon mellom mennesker og gjenstander, noe som gjør livet meningsfylt!
Les mer >>Barns rettigheter: øvelse 1
Dette er en praktisk øvelse til arbeidet med menneskerettigheter i barnehagen
Les mer >>Rammeplan i hverdagen: Progresjon i rammeplan
Barnehagen skal legge til rette for progresjon gjennom valg av pedagogisk innhold, arbeidsmåter, leker, materiale og utforming av fysisk miljø. For å få til det må vi ha en fleksibel organisering, vi må delta og reflektere og – ikke minst – vi må ha god tid.
Les mer >>STYRING OG KONTROLL – ELLER TILLIT?
Hva sier forskningen om hva som er mest effektivt?
Les mer >>Digitale verktøy i barnehagens hverdagsliv
Implementering av IKT i Fanatunet barnehage
Les mer >>




