
Personalmøte om barns medvirkning
Barns medvirkning avhenger av hvordan vi ser på barn, hva vi mener barn skal være og hvordan vi mener de bør ytre seg.
Les mer >>Barns medvirkning – et diskusjons- og refleksjons-verktøy
Mange er usikre på hvordan de skal forholde seg til barns medvirkning. Hvor skal man begynne? Her er et verktøy for diskusjon i personalgruppen.
Les mer >>Hvorfor skal vi høre på barns meninger?
Når får unger egne meninger? Hvilken kompetanse kreves av voksne lyttere?
Les mer >>Barns medvirkning forutsetter gode relasjoner
Maurtua barnehage - om hvordan barns rett til medvirkning påvirker arbeidet i barnehagen
Les mer >>Medvirkning og ettåringen i barnehagen
Barns rett til medvirkning er slått fast i lover og forskrifter. Hvordan dette virkeliggjøres i praksis er et aktuelt og hyppig diskutert tema.
Les mer >>Barns medvirkning - En pedagogisk praksis
Å gi barn medvirkning i barnehagen er ikke det samme som å la barna velge fritt og la dem gjøre som de vil.
Les mer >>Temahefte om barns medvirkning
Dette temaheftet tar for seg barns medvirkning og ulike perspektiver knyttet til dette
Les mer >>Relasjon som vågestykke - læring om seg selv og andre
Dette er en klassiker av en artikkel
Les mer >>Klissete forming og livslang læring
Hele verden består av to ting: mennesker og gjenstander, og begge er avhengig av hverandre. Mennesker kan ikke leve uten gjenstander, og gjenstander betyr ingenting uten mennesker. I forming skjer en relasjon mellom mennesker og gjenstander, noe som gjør livet meningsfylt!
Les mer >>