

Hvorfor skal vi høre på barns meninger?
Når får unger egne meninger? Hvilken kompetanse kreves av voksne lyttere?
Les mer >>Schmokken i koppen
Medvirkning for de aller minste kan være en utfordring. her får du en god ide som også involverer foreldrene!
Les mer >>Klissete forming og livslang læring
Hele verden består av to ting: mennesker og gjenstander, og begge er avhengig av hverandre. Mennesker kan ikke leve uten gjenstander, og gjenstander betyr ingenting uten mennesker. I forming skjer en relasjon mellom mennesker og gjenstander, noe som gjør livet meningsfylt!
Les mer >>Kvalitet, medvirkning og etikk
Om forholdet mellom barns medvirkning, voksenrollen og kvalitetsdebatten.
Les mer >>Barns rett til medbestemmelse - vi vil være med
Les her hvilke tanker en førsteklassestudent gjør seg om barn og medbestemmelse
Les mer >>Personalmøte om barns medvirkning
Barns medvirkning avhenger av hvordan vi ser på barn, hva vi mener barn skal være og hvordan vi mener de bør ytre seg.
Les mer >>Relasjon som vågestykke - læring om seg selv og andre
Dette er en klassiker av en artikkel
Les mer >>Hvis jeg må spørre, bestemmer jeg da?
Dette er foredragsnotater fra Skoglundbarnehage. Bruk dem som diskusjonsgrunnlag og utgangspunkt for ideer.
Les mer >>Hoppende glade over å bli tildelt stipend
Maurtua barnehage i Hokksund er én av to i landet som får utdelt penger fra barnehagestipendet på grunn av at de satser på barns medvirkning
Les mer >>