
Flere artikler innen Matematikk i barnehagen
Matematikk i barnehagen
Lek er drivkraften i utviklingen av barnas matematikk. Barna bruker sine begreper i leken, og leken utvider forståelsen. I arbeidet med matematikk i barnehagen må derfor barnas lek stå sentralt. Barnas egne matematiske tanker og egne forestillinger må respekteres.
Les mer >>Matematikkskolen, Del 2: Tall og mengde
Barnehageforums Matematikkskole, i samarbeid med Matematikkhuset. Gjennomfør seks spennende delkurs og oppdag matematikken i barnehagen!
Les mer >>Matematikkens kjerne
Matematikk handler om å tenke, og om å forstå den verden som omgir oss.
Les mer >>Matematikkskolen, Del 1: Tall og telling
Barnehageforums Matematikkskole, i samarbeid med Matematikkhuset. Gjennomfør seks spennende delkurs og oppdag matematikken i barnehagen!
Les mer >>Matematikk og kommunikasjon - en observasjonsoppgave
Dette er en observasjonsrapport med matematikk i fokus. Her finnes det spennende innfallsvinkler til det nye fagområdet Antall, rom og form.
Les mer >>Mattesamling hver uke
Nardo barnehage i Trondheim har jobbet systematisk med matematikk det siste året.
Les mer >>Matematikk imellom barnehage og skole
Matematikk i barnehagen handler ikke om å gjøre barnet klar for videre læring i skolen, ettersom matematikken i barnehagen har en stor verdi i seg selv.
Les mer >>Slik fikk jeg interesse for matematikk
10 gode råd om leken matematikk i barnehagen
Les mer >>Matematikkskolen, Del 6: Rom og lokalisering
Barnehageforums Matematikkskole, i samarbeid med Matematikkhuset. Gjennomfør seks spennende delkurs og oppdag matematikken i barnehagen!
Les mer >>