Les også
Å fange læringen
Pedagogisk dokumentasjon er mer enn å henge opp bilder på veggene
Les mer >>Ønsker 1.klassinger med tro på seg selv
Barnehagene ønsker å forberede 5-åringene godt på overgangen til skole. Men hva ønsker skolen at barnehagen skal gjøre?
Les mer >>Venn, lekekamerat, bestekompis – eller en trussel?
Relasjoner mellom barn utgjør en så stor del av barnehagepedagogikken at det fremstår som en selvfølge.
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er ikke en baby
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Foreldreaktiv tilvenning i Lørenskog
Fire barnehager i Lørenskog prøver ut en ny modell for tilvenning.
Les mer >>Dramatisk møte med kjønn og likestilling
Arbeid med drama kan danne broer mellom barn og voksne og barn imellom
Les mer >>


.jpg)

